Posts made in مرداد, ۱۳۹۷


راه­های نرفته­ ی سئو:

راه­های نرفته­ ی سئو:


پست شده در مرداد ۵, ۱۳۹۷

راه های نرفته ی سئو

یکی از سخت­ ترین سوالاتی که اکثر صاحبان وب می­پرسند و جواب دقیقی برای آن نیست، پرسش درباره­ ی زمان و هزینه­ ی سئوی سایت است. که متاسفانه سئوکاران غیر­حرفه­ ای با یک جستجوی ساده در موتورهای جستجو و بررسی سطحی وضعیت سایت، با ارائه­ ی ارقام غیر­واقعی این تصور را رواج داده­اند که سئو یک پروسه­ ی صعودی است. و هر چقدر رتبه ­ی کلمه کلیدی بالاتر باشد، نیاز به صرف زمان و هزینه­ ی بیشتری دارد. به همین دلیل مدیران سایت اکثراً می­پرسند قیمت پایه­ و حداقل زمان کار شما چقدر است تا به خیال خود یک برآورد دقیق داشته باشند.

اگر شما صاحب یک سایت هستید و حتماً سئو برایتان مهم است،  اما نمی­دانید از کجا و چطور شروع کنید، پیشنهاد می­کنم این مطلب را بخوانید:

  1. کلمه کلیدی پیشنهادی چقدر برای وب­سایت  من ارزش دارد؟

متخصصین سئو با استفاده از ابزار­های سئو  می­توانند کلمات کلیدی مناسب سایت شما را پیدا کنند. اما این ابزارها به­ طور مستقیم نشان نمی­دهند که ترافیک حاصل از جستجوی کلمه­ یا عبارت کلیدی خاص، چقدر برای سایت شما ارزشمند است؟  برای درک ارزش یک کلمه ­ی کلیدی، اول باید وب­سایت خود را درک کنید. بدانید تقاضا برای یک کلمه یا عبارت کلیدی چقدر است. سپس کارهای لازم برای رسیدن به رتبه­ ی مطلوب را انجام دهید.

اکثر مدیران سایت با توجه به محتویات سایت یا زمینه­ ی فعالیت خود، لیستی از کلمات ارائه می­دهند که شاید به دلیل تکرار زیاد  کلمه در مطالب و عناوین سایت منجر به بدست آوردن ده نتیجه اول گوگل شود. اما آیا این نتیجه بازدهی مطلوبی برای کسب و کارشان دارد؟

قدم اول: کفش های مشتری( کاربر) را بپوشید و با پاهای او در سایت قدم بزنید.

  1. شانس من برای موفقیت و پیشی گرفتن از رقبا چقدر است؟

قانونی که به غلط در بین اکثر مالکین سایت رواج یافته،  این است که فکر می­کنند هر چقدر کلمه­ ای در صفحاتِ عقب­تر موتورهای جستجو باشد، سختی­ کار بیشتر، شانس کمتر، و قاعدتاً هزینه ­ی بالاتری دارد.

در تعیین دشواری کلمه کلیدی پارامترهای مختلفی بررسی می­شوند که “رتبه” یکی از آنهاست. به همین دلیل ممکن است  سایت  شما  با جستجوی یک کلمه در پنج صفحه اول گوگل نباشد اما نمره­ی دشواری همان کلمه ­ی کلیدی  کمتر از ۴۰  باشد. یا عبارت کلیدی در صفحه­ ی سوم باشد اما برای سایت شما سودآور نباشد. برای مطمئن شدن از این موضوع از متخصص سئو بخواهید در جلسه­ ی اول، آمار دقیقی از کلمات سودآور و سختی­ هر کلمه، ارائه دهد.

قدم دوم: کلمات با ارزش را بشناسید و روی آنها سرمایه­گذاری کنید.

  1. هزینه ی سئوی سایت من چقدر است؟

روشهای مختلفی برای انجام سئوی سایت شما وجود دارد که بر مبنای این موارد تعیین می­شوند:

  • زمینه­ی فعالیت شما
  • وب­سایت( اعتبار دامنه و صفحات سایت، کیفیت محتوای سایت، تعداد صفحات)
  • اهداف
  • موقعیت سایت بین رقبا
  • بودجه­ی شما

از خود بپرسید ” سود  من از این کلمه چقدر خواهد بود؟ “

به عنوان مدیر  یک سایت ، هدف اصلی شما باید فروش بیشتر یا جذب مخاطب بیشتر ( بستگی به نوع سایت و زمینه فعالیت ) از طریق اینترنت باشد. بخاطر داشته باشید سرمایه­ گذاری بیشتر تضمینی برای موفق­تر شما نخواهد بود! همه چیز بستگی به موارد ذکر شده دارد. می­توانید در این زمینه با مشاور سئوی سایت خود مشورت کنید.

قدم سوم:  هوشمندانه بیندیشید، منصفانه سرمایه ­گذاری کنید.

  1. چقدر زمان میبرد تا سایت من با کلمه­ ی کلیدی تعیین شده در ده رتبه­ ی اول گوگل قرار گیرد؟

در حالت کلی به ساختار سایت شما، اعتبار سایت، و موقعیت وب­سایت در مقایسه با رقبا بستگی دارد.

سئو یک کار زمان­بَر است و نیاز به  “اعتماد” ،”صداقت” و “همراهی” مدیر سایت و متخصص سئو دارد. برای  بهبود و پیشرفت کار، مشاور سئو  هر مرحله  شما را در جریان کار قرار می­دهد و شما نیز  نتیجه ­های درخواست شده را ارائه می­دهید.

قدم آخر: صبور باشید. فراموش نکنید عجله شما را گرفتار  راهکارهای سئو­کاران کلاه­ سیاه  و عواقب جبران­ ناپذیر می­کند.

 

ادامه ی مطلب

به ما در تلگرام بپیوندید

تلگرام گیل سو

طراحی و برنامه نویسی توسط ایده های نوین گیل سو

تمامی حقوق این سایت متعلق به شرکت ایده های نوین گیل سو می باشد